- Forberedelsesfasen bidrar til å optimalisere læringen hos LIS
- Er det enighet om læringspunkt og er det tilpasset LIS-ens nivå?
- Har du fått spesifikke observasjonsoppdrag av LIS?
- Grunnregler for å ivareta pasientsikkerhet
- I gjennomføringsfasen, gi muntlige tilbakemeldinger underveis som er tilpasset situasjonen: kommunikativ/dialogbasert, instruerende, korrigerende eller oppmuntrende tilbakemelding
- Tidspunkt for intervensjon?
- I tilbakemeldingsfasen, ta utgangspunkt i læringskontrakten og gi tilbakemelding i trygge omgivelser
- Benytte med fordel sokratisk spørreteknikk og åpne spørsmål
- Viktig å få frem LIS sitt perspektiv
- Gi konkret tilbakemelding til LIS med fokus på ting som gikk bra
- Velg noen få forbedringspunkter!
- Oppfordre til refleksjon over egen praksis generelt med utgangspunkt i aktuell gjennomføring
- Oppsummering og take home message
- I avsluttingsfasen legges det en konkret plan og LIS får anledning til å gi tilbakemelding
App for veiledning av leger i spesialisering
Denne applikasjonen er tilpasset for å vises og brukes på mobil.
Åpne linken lisveileder.no på din mobil eller scan QR-koden, og følg instruksene på skjermen videre.
Du kan også åpne appen i denne nettleseren, men vi kan ikke garantere opplevelsen.
Fortsett i denne nettleseren i stedet