Orienter deg i LIS-ens utdanningsprogram
Sjekk opp utdanningsplanen og gjennomgå hva som er forventet målbeskrivelse og læringsutbytte fra første samtale frem til samtale midtveis.
Se gjennom referater fra tidligere møter
Vær orientert i LIS sin målbeskrivelse, utdanningsprogram, og avdelingenes kompetansevurderingsmetoder.
Danne deg en oversikt over kompetanse og progresjon
Vurdere å innhente informasjon fra supervisør(er), evt. gruppeveileder og andre relevante medarbeidere.
Send agenda for samtalen
Start på samtalen
Marker en tydelig start på samtalen: Samtalens mål og felles agenda – tydeliggjør hvis du har spesielle poenger.
Status samarbeid og trivsel
Hvordan går det med LIS? Med samarbeidet LIS og veileder?
Konstruktiv kritikk og feedback
Er det konstruktiv kritikk og feedback som skal gis? Se også «Kompetansevurdering – Underveisvurdering»
Justering av utdanningsplanen
Hvordan har det gått? Hva skal vi supplere med? Sørg for at utdannelsesplanen er konkret og realistisk.
Evt. karriereveiledning
Har LIS behov for karriereveiledning?
Avslutning på samtalen
Marker en tydelig avslutning på samtalen: oppsummer avtaler, konkretiser oppgaver og avtal dato for neste møte.